محل لوگو

پروژه دریافت داده از خطوط تلفن(DTMF)


پروژه دریافت داده از خطوط تلفن(DTMF)

DTMF مخفف Dual-tone multi-frequency بوده و سیستمی جهت ارسال سیگنال از طریق خطوط تلفن به مراکز سوئیچینگ در باند فرکانس صوتی (شنیداری) می باشد که می تواند هم به منظور مشخص کردن شماره ی مورد نظر جهت ایجاد ارتباط از طریق مراکز سوئیچینگ مورد استفاده واقع شود، هم اینکه نقش انتقال فرامین را به این مراکز یا سایر دستگاه های مخابراتی ایفا نماید.

سیستم DTMF از ۸ فرکانس مختلف که بصورت زوجی ارسال می شوند بهره می گیرد که در مجموع در برگیرنده ۱۶ عدد، حرف و علامت می باشد که جزییات آن در جدول زیر مشخص شده است

DTMF_Frequencies

این فرکانس ها به نحوی انتخاب شده اند که هیچ فرکانسی مضربی از فرکانس دیگر نمی باشد. تفاضل یا جمع هر دو فرکانس برابر با هیچ کدام از فرکانس های موجود نمی باشد. حداکثر خطای هر فرکانس می تواند +/- ۱.۸% باشد و برای مقادیر بیشتر، این سیگنال ها در مراکز سوئیچینگ نادیده گرفته می شوند. تفاوت قدرت بین جزء فرکانس بالا و فرکانس پایین سیگنال حداکثر ۳dB می باشد. علاوه بر فرکانس های جدول قبل، مطابق جدول زیر، در سیستم DTMF حالت هایی برای بررسی وضعیت خطوط در نظر گرفته شده است که مورد اول در جهت مشخص نمودن اشغال بودن خط، مورد دوم در جهت تشخیص وجود تُن آزاد و مورد سوم همان تُنی است که پس از شماره گیری موفقیت آمیز و در زمان انتظار برداشتن خط توسط طرف مقابل، قابل شنیدن می باشد.

در ابن پروژه هدف ما دریافت و رمزگشایی این فرکانس ها میباشد به طوری که برای میکروکنترلر قابل فهم و استفاده باشد.به این منظور ما در ابن پروژه از ای سی MT8870 برای رمزگشایی این فرکانس ها استفاده کرده ایم و همچنین برای پردازش کد ها و انجام عملکرد متناسب با هر فرکانس از میکروکنترلر mega16 استفاده شده است.

عملکرد کلی این پروژه دریافت فرکانس های DTMF و روشن خاموش کردن led ها متناسب با فرکانس دریافتی است،برای نمونه وقتی مدار فرکانس مربوط به شماره 1 را رمز گشایی کرد،در همان لحظه led یک را روشن نموده و کد دریافتی را روی lcd نشان میدهد. بر روی مدار 8 led طعبیه شده است که هر کدام متناسب با فرکانس دریافتی روشن و خاموش میگردد.

محتویات داخل فایل:

فایل شبیه سازی پروتیوس

دیتاشیت مربوط به IC MT8870، IC Mega16 و lcd 2*16

فایل هگز و سایر فایل های لازم جهت ادیت و پروگرام کردن در میکرو

تشریح و توضیح کامل پروژه جهت راه اندازی و استفاده توسط کاربر

 

*قابل ذکر هست که این مدار تست شده و 100% عملی میباشد

 

و در صورت هرگونه مشکل در حین ساخت و یا استفاده میتوانید با جیمیل ذکر شده در داخل فایل مشکلتان رو در ارتباط بزارید تا در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

 


مبلغ قابل پرداخت 70,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 318

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما